De meest ideale Google Analytics implementatie is vanuit de Google Tag Manager, maar hoe pak je dit aan?
De eerste stap is natuurlijk om de Google Tag Manager zelf aan je website toe te voegen, hiervoor moeten 2 stukjes code worden toegevoegd aan de broncode van je website. Gelukkig hoeft dit tegenwoordig helemaal niet moeilijk zijn. Heb je een webbouwer die je website onderhoud? Dan kun je vragen of deze je hiermee wil helpen. Heb je een WordPress website? Dan kun je dit zelfs eenvoudig zelf.
Google Tag Manager en WordPress
Wanneer je een WordPress website hebt ben je vast en zeker al bekend met de vele plugins die WordPress biedt. Een van deze plugins heet ‘Google Tag Manager for WordPress’. Met behulp van deze plugin wordt het een peulenschil om een Google Tag Manager container op je website te plaatsen. Deze plugin is zelfs al voorbereid op een Enhanced Ecommerce implementatie!
Google Tag Manager instellen
Wanneer de GTM-container aan je website is toegevoegd kun je verder met het instellen van de Google Tag Manager. Meestal is de eerste stap het toevoegen van de Google Analytics tracking. Om je hier stap voor stap doorheen te helpen verwijs ik je graag naar: Google Tag Manager – de basis.
Heb je geen tijd of zin om complete Google Tag Manager in te richten? Neem dan gerust contact met me op.